موسسه نیکوکاری سرای مهر دستان سپهر(سرمد) | بازدید دکتر کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران از موسسه نیکوکاری سرمد
موسسه نيکوکاري سرمد به عنوان نهادي مردمي، غير دولتي، غير سياسي و غير انتفاعي به منظور ايفاي نقش اجتماعي و انساني خود و با هدف حمايت از کودکان کار و کودکان در معرض آسيب، از مرداد ماه سال 1393 تلاش خود را در اين عرصه آغاز نموده است
موسسه نيکوکاري سرمد
16411
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16411,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

بازدید دکتر کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران از موسسه نیکوکاری سرمد

بازدید دکتر کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران از موسسه نیکوکاری سرمد

دکتر کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران روز دوشنبه ۸ آبان ماه ۹۶ پس از حضور در مؤسسه نیکوکاری و بازدید از این مؤسسه اظهار کرد: برای جلوگیری از به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش کودکان کار باید به جای درمان، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، برای مثال مؤسسات حوزه کودکان کار باید اقداماتی انجام دهند که نتیجه آن در ۵ یا ۱۰ سال آینده احساس شود.
وی افزود: قرار نیست نتیجه اقدامات پیشگیرانه در لحظه مشاهده شود بلکه قرار است تا نسل آینده نتایج اقدامات را احساس کنند؛ واکسیناسیون مصداق بارز پیشگیری است که از بیماری‌های چند سال آینده پیشگیری می‌کند.
رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: خدماتی که از طرف مؤسسه نیکوکاری سرمد برای حمایت از کودکان کار ارائه می‌شود قابل تحسین است اما برای ریشه‌کن کردن آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده کودکان کار باید رویکرد پیشگیرانه از سطح یک آغاز شود.
وی تصریح کرد: ngoهایی که با رویکرد کودک کار فعالیت دارند در حال ارزیابی هستند و درصدد آن هستیم تا این مراکز به سمت رویکرد پیشگیرانه هدایت شوند؛ تعدد خیریه و وجود ۶۰۰ خیریه برای شهری مثل اصفهان نگران‌کننده و نشان از افزایش آسیب‌های اجتماعی است.
محمدی عنوان داشت: پتانسیل‌های موجود در ngoها باید در راه صحیح استفاده شود و نباید اهداف آن‌ها به بیراهه کشیده شود؛ آگاهی‌بخشی به جامعه می‌تواند مانع ایجاد و افزایش کودکان کار شود.
عضو شورای شهر اصفهان یادآور شد: اگر حامیان کودکان کار اقدامات پیشگیرانه انجام ندهند و چنین رویکردی هم نداشته باشند در حقیقت صرفاً در حال هدایت و مشاوره افراد آسیب‌دیده هستند و در این صورت نمی‌توانند بگویند رویکرد حمایتی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی و بینش خانواده‌ها بسیار مهمتر از این است که تعداد مددجویان یک مؤسسه حامی کودک کار بالا باشد و آن مؤسسه مدام درصدد نشان دادن آمار و ارقام بیشتری از کودکان کار تحت پوشش خود باشد.
محمدی عنوان داشت: داشتن نگرش پیشگیرانه باعث ماندگاری مؤسسات حمایت از کودکان کار می‌شود، چراکه اگر دیگر هیچ کودک کاری هم وجود نداشت باز هم این مؤسسات اقدامات پیشگیرانه خود را ادامه می‌دهند اما اگر نگرش درمان وجود داشته باشد، این اتفاق نخواهد افتاد.