موسسه نیکوکاری سرای مهر دستان سپهر(سرمد) | روز جهانی مبارزه با کودکان کار
موسسه نيکوکاري سرمد به عنوان نهادي مردمي، غير دولتي، غير سياسي و غير انتفاعي به منظور ايفاي نقش اجتماعي و انساني خود و با هدف حمايت از کودکان کار و کودکان در معرض آسيب، از مرداد ماه سال 1393 تلاش خود را در اين عرصه آغاز نموده است
موسسه نيکوکاري سرمد
16772
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16772,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

روز جهانی مبارزه با کودکان کار

روز جهانی مبارزه با کودکان کار

📝روز جهانی “مبارزه با کار کودک”،  یک روز خاص است که بطور نمادین، در دنیا توجه اذهان عمومی را به خود جلب می کند.  

میلیونها انسان در تمام کره ی زمین هم فکر و هم نظر این روز را پاس می دارند و هر یک با قدمی یا قلمی، سعی برآن دارند تا آسیب های وارده بر کودکانی که به هر دلیل وارد بازار کار شده و از کودکی خود بازمانده اند را واکاوی کرده و به جهانیان عرضه دارند تا با آگاه سازی، قدمی در جهت حذف کار کودک بردارند.

در این راستا، مهرماه سال ۹۷ در روز جهانی کودک،  موسسه ی نیکوکاری سرمد با برگزاری طرح “چهارراه مهربانی” با اهدای  شاخه ای گل و پخش تراکتِ چگونگی رفتار با کودکان کار، در چهارراه شیخ صدوق اصفهان، سعی در آگاه سازی عموم مردم نسبت به چگونگی برخورد با  این قشر از افراد جامعه نمود. از آنجاییکه این طرح بازتاب خوبی داشت، امسال سمن های فعال در حوزه ی کودکان کار برآن شدند تا با همدلی و یکپارچگی، این طرح را در چند چهارراه شهر اجرا نمایند.

این طرح در روز ۲۲ خرداد ماه ۹۸ (۱۲ ژوئن) با حضور سمن های فعال در حوزه ی کودکان کار ازجمله موسسه ی نیکوکاری سرمد، با موفقیت اجرا شد. 

البته واضح و آشکار است که مبارزه با کار کودک در یک روز خاص، نمادین بوده  و هدف، جلب توجه عموم به اهمیت این موضوع است بطوریکه  این یک روز می بایست توان بالقوه ی فعالان این عرصه را با برنامه ریزیهای دقیق و کارشناسانه به فعل برساند تا اگر شعاری برای حذف کار کودک داده می شود، با برنامه ریزی های ریشه ای و صحیح، تحقق یافته و از شعار به عمل برسد.

مسلما” شعار حذف کار کودک، ادعای  بزرگی است که نمیتوان بزودی شاهد تحقق آن بود چراکه از عهده ی یک یا چند سمن خارج بوده و همدلی و همراهی همه ی نهادهای مسئول را می طلبد.  اما با نگاهی خوشبینانه،  امیدواریم سمت و سوی تلاش همه ی نهادهای مسئول، به حذف کار کودکان بینجامد.

🍃🌺🍃

#موسسه_نیکوکاری_سرمد

Instagram.com/sarmadcharity

Telegram.me/sarmadcharity